Saturday, November 5, 2011

perjalan pulang

assalamualaikum semua...
dh lama x ber update rasanya..
hari ni aku nak bawa secara panas cerita yg baru berlaku sepanjang perjalanan td..
alhamdulillah..sekarang dah selamat sampai di lcct..
sampai2 je terus call angah
oke tipu!
mssg je, lepas tu angah call balik
huahaha
al kisah..
pagi td, lepas je keluar dr kawasan kampus
aku n friends pergi la makan
sebab kan ade budak tu teringin bebeno nak pekena roti canai,
maka aku yg teringin nk makan mekdi haruslah berkorban.
haha, oke, aku taw itu poyo.abaikan~
pekena la sebiji roti canai dan sekeping donut =)
alhamdulillah, simple n kenyang!
lepas tu syaikha naik kereta dgn mmber balik seremban.
memoi tunggu kepulangan cik abg
dan aku pon gerak ke kl sentral.
masuk2 je dlm lrt
eh! banyak nyeee tempat kosong..seronok2..
ye la..bag ai kan berat,ai kan pendek,,maka dgn mengurangkan beban di badan, maka ai berharap agar dpt lebih tinggi..tp tu harapan je la even i noe yg ai x kan tinggi pooon~
so..otw tu..
aku duduk dgn tenang n selesa
tp tiba2 ade seorang pakcik,anak lelaki kecil dan kakaknya
bapanya kelihatan bertongkat
buta barangkali
ye! tanggapan ku disahkan apabila terlihat si anak kecil memimpin tgn bapanya sambil membawa bapanya ke arah yg dituju.
tersentap rasa hati apabila si anak kecil itu dgn kuat berkata kepada bapanya
"dh xde tempat kosong la ayah~~"dgn nada yg ceria..
mungkin sudah biasa barangkali.
lalu serta merta aku bangun dan memberi laluan kepada pakcik td dan anak-anaknya
mereka lebih memerlukan tempat itu
aku masih muda
masih sempurna fizikal
maka, bukanlah selayaknya aku untuk duduk dan bersahaja di situ tanpa menghiraukan pakcik td..
sudah menjadi kebiasaan bagi aku memberi laluan kepada orang tua,oku or siapa sahaja yg memerlukan..(alhamdulillah, berkat ajaran mama n babah juga)
kebetulan yg duduk di sebelah aku adalah "adik" yg sekampus dgn ku..
dia turut bangun untuk memberi laluan kepada pakcik td dan anaknya.
cuma aku tersentap apabila ada penumpang lain yg lebih awal menyedari kehadiran pakcik tadi hanya berdiam diri dan seperti tiada apa-apa yg berlaku
sedih
begini kah masyarakat malaysia kita?
sampai di stesen seterusnya
ada 3 org ibu bersama anak kecil masuk ke perut lrt
aku hanya memerhati
dan aku lihat sepasang couple chinese bangun dan memeberi tempat kepada slh seorang ibu tadi..
"adik-adikku" yg duduk di hadapanku td masih diam membatukan diri
mungkin mereka tidak perasan,
mungkin mereka tidak peka,
atau
mungkin mereka buat-buat x mengerti
sedih melihat
masih ada lagi orang begini rupanya
pentingkan diri
minta aku dan keluarga ku dijauhkan dari sifat2 sebegini
maka, perjalan diteruskan
setelah dua stesen yang berikut
baru kelihatan tempat duduk yg kosong
tanpa berlengah, aku segera mendapatkannya
kebetulan di sebelah aku ade seorang bayi comel berpipi gebu dan empuk..
see, how i describe it!? haha
cuhmel gilak!
aku kan pantang jumpa budak kecik
maka dgn selamba aku cubit pipi dia
bukan cubit ganas2
cubit manja~
mak dia kan ada
naya je kalau aku cubit ganas2
sat lagi mak dia lak yang cubit aku..huahaha
nasib aku perasan yg aku dah sampai kat stesen yg aku nak turun
kalau x, leka dgn budak tu sampai terlepas stesen
hahaha
oke, to be continue~~
pukul 6 ni dah nak check in..
sarawak...i'm coming!!! (bajet artist! ;p)
=)

No comments:

Post a Comment