Friday, November 25, 2011

3 in 1

*cerita kali ni campur2, ade 3 cerita, before, during n after..so saja letak tajuk 3 in 1..sukesuki je kau ni mira kn?? ;p

kebiasaanya
sebelum balik sarawak
(jika dalam tempoh seminggu atau lebih)
saya akan pesan pada angah untuk belikan apa2 makanan yang susah nak dapat kat sarawak
biasanya kerang, siput sedut etc..
biasalah..mirakecikmerah ni kan kuat makan
kuat jalan
kuat tido
minum milo anda jadi kuat dan sihat!!
eh? eh?
hahahahaha =)
kalau boleh keluar before g airport
memang x kirim dekat angah la
sebab xnak menyusahkan
tapi selalunya x boleh keluar
so selalunya juga menyusahkan angah
ehehe(mintak mahap ye angah!)
so, hari tu before cuti aidiladha
terus message angah cakap nak makan kerang sangat2
kat dlm kem ni mana nak dapt kerang kan?
so malam tu angah datang bawa nasi goreng ikan masin and kerang!
super duper happy tengok makanan
hahaha(pantang jumpe makanan memang eksaited die lain macam)
ini diaaa!!

ni yg biasanya buat aku lemah nak beli kerang kat kedai2 ni..
sebab diorang x basuh betul2
tengok tu!
berkarat shell kerang tu!!!
haishhhh..=(
tapi sebab dah kempunan sangat nak kerang
tibai kan juga!
banyak juga 1 plastic tu..
semua aku habiskan sorang!
agak buruk juga la perangai tu!
tp nak buat macam mana..
fav food saya kan =)
(sebenarnya semua benda pon fav foods) ekekeke..
lepas hajat nak makan kerang before balik sarawak kan..=)


so bila balik sarawak..as usual!
dapur itu milik saya
habis tunggang terbalik dapur mama kan
hari tu kakak request nak blueberry cheesetart sebagai hadiah convo dia
weird!
ni first time aku dengar orang request macam ni
sebelum ni kalau tanya nak apa?
macam2 jawapan sampai ternganga nak keluarkan duit
ehehe
mulia sungguh la kakak ni!
rasa terharu pun ada!
(oke, cukup nak tacing2!)
tapi..
daripada 50 biji yg kakak request
aku just mampu siapkan 25 biji je
tapi..
tapi...
kali ni buat x cantik
sedih je tengok
mungkin buat dalam keadaan penat
or
mungkin waktu tu berebut segala peralatan dengan mama
hehehehe
sebab dalam masa yang sama pon mama buat cheesecake
so, masing2 nak guna hand mixer
walhal stand mixer ada je
gedix kan aku??
haha
so buat punya buat
oke, ai taw buruk!! yu all x yah nak komen lebih2
sentap mak tawww..
sedih sangat2 tengok rupa dia macam ni..
tapi redha je la...
buat yang mana termampu je
benda dah jadi pon..
kakak n adik makan je
tapi kita yang buat ni yang x sedap hati
sebab x puas hati tengok texture x semenggah tu..
sob3~

so
tq ye adik n kakak yang menghabiskan mana2 tart yang ada tu =)
walaupun rupa out, tapi rasa mantop kan? *ayatkaverdirisendiri*
kikiki ;p

my lovely angah,adik n kakak
memandangkan aku ade soraaaaaaaanggggg je abang,soraaaaaaaaaanggggg je adik n sorangggggggggg je kakak
so
aku sayang diorang ketat2..sebab semua sorang...
kalau dua tu mungkin terberat sebelah jugak la kan..ehehe
saja nak show off air green tea lemon!
(makan kat scr=singapore chicken rice!)
kalau dekat sarawak tu..chicken rice shop tu jarang kot jumpe..
eh? penah jumpe ke x ek?
tapi chicken rice shop tu banyak
rasa? lebih kurang rasanya
tapi aku prefer singapore chicken rice rasanya

bila petang2 kat sarawak kan...kalau x tido
aku makan
kalau x pon
main game
kalau x lg
jalan2
kalau x juga lagi...
aku ambil angin kat luar rumah
tengok!
ni area tepi rumah
ada 3 pokong cempedak
dan mereka sangat galak berbuah
sehingga aku berasa jeles terhadap mereka
banyak wooooo
bau je dah cukup buat perut menyanyi lagu rock n roll
=)
so, petang2, especially kalau lepas ribut or angin kuat or hujan
aku akan cepat2 pakai kasut(kasut babah! heee...)
and kutip buah2 cempedah yang jatuh2 tu
kitorang memang x kait buah tu
sebab xde galah
n sebab utama XKUASA DEN!
so, tunggu jatuh je la..
biasanya akan ada paling kurang 3 biji yang jatuh
saiz comel2 je macam ai!
*dushhh!!!* perasan sangat! ;p
so, xyah cerita banyak la kan..
menu petang kat sana biasanya cempedak goreng yg umppphhh!!!



apa kaitan starwberry dengan ini cerita?
oke2..
dalam entry yang lepas kan penah bagitau yang dekat kuching tu susah sangat nak cari starwberry
maybe sebab aku x taw selok belok sana lagi
or mungkin certain2 tempat je ada jual kan
so
balik2 je semenanjung
before masuk kem
hari sabtu kan
so
dekat sg besi tu ada pasar malam
jalan2
eh??!!! starwberrrrryyyyyyyy!
terus grab! tanya harga..
okey, berpatutan..boleh diterima akal dgn harga n rupanya yang merah menyala tu kan..
1 box rm 10..
acceptable
reasonable
ambil 1
puas ati
senyum2 sorang sampai la nak tido
ko hadooo???
hahaha..
saya suke strawberrryyyyyyyyyyyy!!!!!!!!
=)

No comments:

Post a Comment