Monday, June 6, 2011

sabtu & aahad



assalamualaikum...
disebabkan hari sabtu n ahad hari tu aku keluar berjalan2..
maka hari ni aku nk hapdet sket aktiviti aku weekend aritu...
sabtu aritu aku g times square, low yat n sg wang n pasar malam sg besi..
itu pon dah lewat br sampai u..
heeeeee~

inilah makanan yg dok mnjadi igauan aku beberapa minggu yg lepas..aku pon x taw nape aku duk naaakkkkk sgt makan mende alah ni..
aritu masa cuti dh ckp ngan mama, tp x kesampaian sbb rumah ai bukannye dkt ngan mcd! kfc ade laa,,,tp kfc xde jual mende alah ni...
suke makan hot pancakes ni!!
suke! suke!
sgt lembut n gebu n yummmeeehhhhh la!!
plus golden syrup n butter..lagi nak keliur je kn...
hahahaha...
inilah santapan aku bekfes pg sbtu tu!

pas bekfes, aku g beli tiket wayang lak..
ekceli ai bukan minat sgt nengok wayang ni...
tp xde la kata x minat pulak..
hahaha!
oke ayt mcm tutttt!!
sila abaikan ye ;p
aku tgk cite x-men yg latest tu..
cite ni pon aku x berapa nk hayati..
maklum laaa...
aku ni kan jiwa muda
cenderung terhadap cite2 yg berunsurkan real, cartoons n yg sekutu laaa~
xkan aku nk state kn satu persatu kot??
next destination, aku g low yat..
duk mengusha enset..
survey2 harga je dulu
aku mmg camni
before beli, aku suka survey2 dulu..
penat sikit x pe...
janji puas ati n berbaloi..
dalam 3 buildings, aku dapat 4 harga yg berlainan..
sgt berlainan
1st:rm1250
2nd:out of stock!
3rd:rm1600
4th:rm1350 (siap dgn memory card 8gb)
5th: rm1000 +rm70 (mc 8gb)

seeee!!! kan jauh gila harganya...
kenapa yg 5th tu murah?
sbb ade certain2 kedai je yg akan jual murah mcm ni..
iaitu dealer sebenar brand tu..
alhamdulillah...
save sikit bajet!
lepas sesi tawar menawar..
dapat la angkut enset tu dgn harga rm1050..
okey! senyum sampai telinga!!!!
=)


oh! lupe lak!! before that ai sempat rembat ini!!
yummehhh jugak!!!
sedap2..
hee....
(makan je keje ko mira!)

oke!!! ni cite seterusnya!!!
aku gi times square utk beli brg2 keperluan aku..
ni haaa!!!tgk la~

aku beli goggle...
ye ah..
lpas latihan renang aritu aku nekad nak betulkan getah goggle speedo aku tuh or beli je yg baru...
bukan ape..
leceh nk betulkan getah tu..
nk cari kedainye lg..
so, aku beli je lg satu..
amek brand arena lak...
x beli pon mahal2..
ai bukannye reti berenang pon!
kui2...
so, bebila ada masa nnt..ai betulkan la goggle lama ai tu..
pastu masing2 dah lapar..
nak makan.. tp lg stengah jam dh start movie..
aduhhh~~
caittt~ xkan ku masuk nengok movie dgn perut yg kosong!
so, decide g makan dulu..
mkn kat teppanyaki!
first time try makan kat cni~

aku nye pilihan! mix seafood ape ntah!
aku suke makan sayur..
so
bleyh je la masuk tekak ai kan!
cume rasa dia masin2 n tetiba rasa manis!
sentap jugak la time tgh makan tu..
mcm pelik je..
tp nk cepat nye pasal..
makan lak guna chopstick!
hahaha, belsah je la laju2..
tp alhmdllh kenyang perut ai~
pastu lambat 25 minit tgk movie...
kikikikikiki...
nasib laaaa~
layan nye layan movie..
eh! dah abeeesssshhh~
tp puas jgk la duk menahan mata dr terlelap..
ye ah..
rugi nnt!
beli tiket wayang tp masuk2 ko tido!
lpas tgk wayang..
carik lagi glove~
susah betol nk pilih glove utk aku..
ada yg rm 60 tp x lawa!
mmg x lawa..
aku ni kan cerewet n memilih sket~
heee =)
kang kalau beli yg x lawa tu jgk!
nnt xde mood nk pakai..
nnt mcm2 la alasan keluar supaya xnak pakai glove tu!
hahahaha



haaaa!!
ini lah glove comel lotey daku!!
comel kn? gila asshhhhkkaaaaarrrr!! hahaha..
siyes smart!
tp harga dia rm80
xpe..
aku tetap bayar rm 60 jgk!
sbb ada org support lg rm20..
bukan aku mintak!!
rezeki~~ =)
glove ni utk ape??
ye, skrg ai dah berjinak2 ngan gym..
bukan nye tegar mana pon..
just nk menjaga tgn ai yg tulus mulus ni dr melecet bagai...
pergh!! impian nk tinggi~
nk tangan ketul2..
cun babe!!!
mmg dapat byk tentangan~
tp dh minat..
ai bukan buat bende yg x baik..
nk tangan ketul2 je..hahaha
ai bukan nye nk badan sume ketul2..
nk tgn je~~
tangaaaaannnnn je~~
oke mira..
over!
hik3...

lpas grab glove ni..
aku pon pegi la pasar mlm..
beli mknn..
eh mknn lg!
hahaha n chow balik u~
penat wooo...
oppsssiieee, lupa nk cite..yg aku terjatuh, ermmm aaaa ermmm..lebih kurang terseliuh la jgk masa tgh jln.
tu la..
mata merapu meraban ke mana..
x tgk jln pon..
kn dah terseliuh..
mula2 x sakit...
tp esoknya lepas bangun..letak kaki kat lantai, terus rasa sakit gileeerrrr...
jalan pon macam org tempang~


cerita hari ahad! (bace dgn nada doraemon!)

kan aku bgtau yg kaki aku sakit masa bangun tido kn?
pastu aku pikir laa, nk keluar ke xmo..nk ke x??
last2 decide gak..
harus keluar..
bukan utk shopping..
tp tujuan utama nye utk g urut kaki..
mula2 g reborn kat mines tu..
tp harga dia....toksah ckp la!
mahal~~
60 minit rm60..
dh tu..x de yg 30 minutes lak..
kensel!!!
dah rasa frust sikit..
xpe la...
g makan dulu!

ni first time aku makan kat cni!
x tipu!!
mula2 igt nk mkn kat SR je..
tp pk balik..
SR dah pnah cuba..apa kata try makan kat carl's jr...
not bad..
tp x perlu lah selalu..
skadar merasa je..
pastu carik lagi tmpat mengurut...
biasanya kat mines ni ade reflexology je
tp xpela..
pastu aku nampak thai oddysey massage..
try la tgk haraga dia..
30 minit rm43
45 mnt rm 48
60 mnt 55
so, aku pon decide amek 45 minit je ah...
skali kene tmbh govt tax..
total kene bayar rm50.88
eh?? urut kaki pon ade govt tax?
x taw lak..
lantak ahh
tmpt tu mmg besh..
pasang lagu mendayu2..
mata aku pon layu jeee~
ngantuk beb...
dh la tukang urut tu x berapa reti ckp melayu..
english pon x..
dia pandai sikit2 je..
ok, sgt kelakar conversation antara kami berdua..
mcm gajah ckp ngan itik..
haaa~
ko bayang kan la!
hehehe..
yg makin x boleh blah tu..
aku bgtau la yg kaki kiri aku tu sakit...
pastu mula2 dia urut ngan penuh lemah gemalai...
tetibe je dia urut kuat..
menjerit aku
hahaha, pastu dia boleh gelakkan aku lg sbb tgk muka aku dh lain mcm kot!
caiittttt!!
suke suki je dia buat kaki aku mcm peha ayam!
tp tukang urut aku tu memahami jgk!
dia abeskan masa lebih kurang 30 minit kat kaki kiri n lebih kurang 15 minit utk kaki kanan...
alhamdulillah~
surut sikit bengkak kat kaki~
duit terbang pon terbang la....janji kaki elok..ye dak??

yeahhhh!! aku sempat rembat ini before balik!!
addicted okeyh makan big apple!
j.co pon same~
sbb bessshhhhh!!
tp manis, just kene bykkan kan minum air masak je nnt..
sbb manis sgt!
tgk yg belah kiri tu! duren duren!
sdap okeyh!!
before this x nak cuba..
lpas baca blog someone ni..
dia kata sedap..
aku pon try la jugak
mmg sedap!
penggemar durian harus cuba!
roti donut yg lembut+isi durian+whipping cream..
memang mahsyukkkkk habis!
siap makan sambil pejam2 mata...
haha..
over x??



pastu before balik igt nk mkn kat the chicken rice shop!
tp hampeh gila...
dekat 20 minit aku menunggu..
bukan kata nk amek order!
nk kemas meja pon idak!
perghhh!!
panas gila hokeyyy!!
bak kata memoi~
kalau main diner dash ni confirm kalah!
3 pelanggan dh blah dr kedai..
lmbt sgt service..
walhal xde la byk mana meja...
x sytematic langsung!
at last makan je kat station kopitiam..
br je nk labuh pungkoq kat kedai tu..
waiter tu dah nak amek order..
sejuk gila rasa hati...
lpas makan, amek taxi g sg besi~
selesai dahhhh =)

No comments:

Post a Comment