Friday, June 10, 2011

aku+kolam renang+renang



shumell x pict ni??
shumeelll kan?
haha, kecik2 budak ni dah pandai berenang...
oke, hari ni adalah kejayaan pertama buat diriku...
maka, penghargaan akan di berikan kepada diriku..
macam ni la cara hidup aku..
klo aku berjaya dlm sesuatu
aku akan hargai hidup aku dgn memberi kan kata2 semangat..
x pun hadiah2 untuk diri aku..
seronok2!!
walaupun hadiah itu dtg dr diri sendiri..
kiki
excited kauuuuu~~
tgh duk pikir lg nak beli apa..
tp dlm otak ni, dah de macam2 dh..=)
kemain ko miraa~ ;p
oke,
dah menyimpang cite pasal hadiah lak..
actually, hari ni first time aku berjaya menamatkan 100m swimming beserta dgn 2 minutes floating..
at first, aku memang gelabah habis..
tp setelah memikirkan pesanan rakan2..
aku cuba utk calm down
relax mira..
relax..
oh ye??
nak taw kenapa aku menggelabah semacam?
sbb nya....
jeng..jeng..jeng..
pada satu ketika dahulu...
aku penah lemas bersama angah aku..
ye!
puncanya??
aku la budak nakal tu..
elok2 aku pakai board tu duk kaki terkapai-kapai lagi..
aku pi sergah angah aku..
org tu dh la x sampai..
tgh floating lak tu...
kakakakakakaka...
dua2 kelam kabut..board tu boleh lak terlepas dari tgn aku..
hameeeekkkk koooo
terkapai2 dua org makhluk kerdil di dalam kolam keluarga kat kem terendak tu!
cuak? xyah cakap la...
alhamdulillah~~
Allah masih panjangkan umurku...
tp terasa geram gila dgn adik aku..
tgh kitorang bertarung antara hidup ngan mati tu...
dia boleh gelakkan kitorang??
weyhh, aku lemas kot??
hahahaha, apa dia ingat kitorang ni tgh buat persembahan maharaja lawak minggu ke lapanploh lapan??
tp lepas tu, aku agak fobia..ohhh mcm trauma..erm, fobia ke trauma ek?? oke, apa2 je laa~
aku x berani kat tempat2 dalam..
aku x boleh tahan nafas lama2..
aku takut dengan gelap or tempat2 yg pd pandangan aku sempit n kurang oxygen,
aku x suke tempat yg terlalu sesak dgn orang, yg membuat kan aku rasa aku perlu berebut oxygen dgn org ramai2 tu..
n even klo mandi pon,
aku x suka shower, tp kalau main hujan aku suka! ;p
aku x suka air mencurah ke kepala lama2 sangat..
rasa macam takuttttt jeeee...
boleh menggigil kauuuu~
walhal xde pape pon...
gelabahnya macam ada org acu pistol kat kepala je...
since tragedy (cis, bunyi nk tragis je kn??) tu la, aku dah kureng sikit ngan kolam2 bagai ni..
laut pon x mo..
apa yang pasti...sekarang ni aku x perlu nak pakai menatang ni..


and aku akan terus berusaha untuk majukan diri..
selangkah ke depan..
aku x nak terlalu berpuas hati dgn apa yg aku dah ada or dah berjaya sekarang..
tetiba terfikir
ada baiknya aku join scuba diving ni taw!!
aku berjaya menaikkan smgt n build up confidence level aku untuk berenang

..
=) (senyum sampai telinga lagi!)

nanti nak usaha lagi supaya jadik mcm ni!!!

mampukah daku???

atau.....


macam ni??

hahaha, oke, ini tipu!!
aku xnak terjebak dlm dunia ni, walaupun kalau dalam kolam aku suka buat aksi2 ala gimrama giteeewww, (xde keje n menggatal lebih, nak tiru aksi mereka ;p)

aku nak ucapkan banyak2 time kaseh kepada insan2 yg banyak membantu aku dalam mengajar aku yg degil lagi keras kepala ini...
n
hanya mereka2 yg tabah je sanggup nak layan kerenah aku..
tq so much syaikha, memoi n encik gomox!
tq =)

p/s====> syaikha, semalam ko ajar aku slide kan?? nanti kau ajar aku cmni taw??






with love,
miera little red


No comments:

Post a Comment