Thursday, December 2, 2010

perkongsian buat teman


entah mengapa...
akhir2 ini...hati kian resah
minda kian bercelaru..
gundah gulana bak dilanda garuda..
ya Allah,,, sedikit demi sedikit hati ku tertarik apabila membaca kisah2 rakan2 ku..
tq to owner blog..mgkin Allah buka kan sedikit pintu hatiku tatkala mendengar rintihan dan luahan rasa yg engkau coret kan di sini dan juga melalaui blog yg beliau link kn..iaitu blog hamba Allah ini..
entah..aku celaru, aku keliru dgn apa yg melanda diriku ini..aku perlu pulang ke landasan yg benar...
ya mungkin,, aku hanyut..hanyut dgn janji2 manis syaitan yg x prnah kenal erti putus asa dlm mghasut sekalian umat..aku hanyut dgn nafsu yg brgunung tggi..
ya Allah...aku leka lagi...
entah kali ke berapa aku leka...
tp aku laku kn lagi...
inilah yg sering ustaz ku katakan dahulu..
taubat sambal..
taubat sambal??
itulah soalan yg berputar dan meniti di bibirku tatkala terdengar akan sebaris ayt drpd ustaz ku..ustaz akmal..
ya, dikatakan sebagai taubat sambal adalah kerana..manusia kini sering melakukan kesalahan..dan mgkin apabila dicampakkan sedikit nur didalam hati mereka..mereka akan kembali semula..ohhhh mungkin kerana mereka da terkantoi. maka mereka bertaubat...namun...sehingga bilakah? ahhh..pastinya hanya sebentar sahaja..
percayalah! bukan hanya omong2 kosong...tapi perihal ini telah ku laksanakan pemerhatiannya..dan situasi ini juga yg aku alami..jahilnya diri ini...
entry ini dicoretkan bukan bermakna aku ingin menunjuk-nunjuk akan kebaikan diri..tapi hanya sebagai perkongsian..agar teman2 dapat baca dan sama2 kita renungi ..
mungkin tatkala kalian membaca.. Allah yg maha melihat itu akan campakkan segunung nur buat kita, hambaNYA yg bertuah? siapa tahu..."jadi..maka jadilah"
maaf, aku jahil dalam ilmu agama..semakin cuba ku dalami, semakin sedih rasa hati ini..banyak lagi yg ku keciciran...ya Allah, ampuni aku...
hurmmm...aku masih terus mencari ketenangan..muhasabah diri jalan yg terbaik..
aku minta dinasihati diriku andai ada salah n silap..
dan...
nasihatilah dgn cara yg betul..
kerna aku masih punya hati & perasaan
aku masih kenal apa ertinya malu dan maruah
aku jua masih kenal apa ertinya nasihat,teguran dan sindiran..
bimbinglah aku ke jalan yg sebenarnya..
bukan kau iringi diriku dgn sndiran dan mengata dibelekangku..
aku jua manusia yg lemah dan hina di sisi Allah..
harapanku agar khilaf ku selama ini sesama manusia dpt dimaafkan..
yg lain, biarlah aku mengadu padaNYA..



No comments:

Post a Comment