Saturday, December 10, 2011

serahkan pada takdir

semakin tawar rasa di hati
itu yang pasti
aku x tahu, sejauh manakah lagi dugaan yang bakal dihadapi
berdiam diri
itu yang terbaik
semakin lama
semakin kerap tergores dihati
benci? dendam?
entahlah
ikut emosi
dalam dilema kehidupan
namun...aku harus kuat
kerna aku harus meneruskan sisa hidup yang ada
pergi jauh dari dunia masalah
pergi jauh dengan hidup yang lama
mencari makna kebahagiaan
mencari makna ketenangan
melangkah jauh, meninggalkan kisah yang lama
mungkin itu yang terbaik
aku terlalu lelah untuk menghadapinya sendiri
aku terlalu kerdil untuk menanganinya sendiri
diri bertepuk sebelah tangankah?
siatan dari carik2 hari benar2 buat aku penasaran
aku cuba untuk bangkit
tapi aku masih belum kuat
aku masih belum cekal
moga kelak
aku dapat kembali semula



='(

2 comments:

  1. Assalam Miera,
    yang pahit itu memang terasa sakitnya pada hari ini, tapi yang manis itu tidak semestinya menjanjikan keindahan buat hari esok, usaha dan ikhtiar itu perlu, sangat penting sebelum menyerahkan segalanya pada-Nya. Rajin menulis ye...teruskan usaha murni Miera.

    ReplyDelete
  2. kak amie- that's rite kak! rajin menulis bile ada mood n assignment x banyak =)

    ReplyDelete