Saturday, August 27, 2011

sarawak for d first time! ^_^


family aku officially pindah sarawak bulan 4 haritu..
n aku secara automatiknya akan beraya di sarawak tahun ni..
maka, pada 26 hrbln tepat jam 1605 aku selamat menjejakkan kaki di bumi kenyalang...for d first time in my life!
eh, yeke? ke mama n babah penah bawa masa kecil2 dulu?
lupa! T_T
yang penting, since pindah rumah haritu,
ni la first time aku sampai kat rumah aku..
alamak!
gambar rumah lupa nak amek..
nanti2 la aku tepek gambar kat sini ye...
so,
27 hrbln aku,mama n adik dah jalan sakan..
kau boleh bayangkan??
keluar rumah pukul 8pg n balik rumah almost pukul 6 ptg?
serious sgt penat..
n aku menghapdet blog pon dalam keadaan yg teramat letih..
tp disebabknan mood yang tengah membuak2 ni, aku teruskan juga taip entry ni..
minta maaf la, aku krenya hapdet blog dalam keadaan separa sedar la ni =)
*boleehhhh???*
so, sampai2 je, naik kereta n pecuuuutttt balik rumah..
sampai rumah..whooooaaaa! ini ye rumah daku?
sebelum ni dengar cerita je dr mama,n adik...
time aku sampai tu dah nak dekat pukul 6..
sebab masa kat airport tu, kene tunggu luggage la, lepastu ayah aku ada urusan lagi, tu yang lambat sikit...
so, sampai2..
lepas buat site visit kat rumah kejap,
aku pon pergi la bazar, beli kuih...
bazar tu dia buat kat pasar dayak..
oke, bazar kat tempat aku ni x semeriah bazar kat u aku..
so, budak2 u, sila imagine betapa ringkas nye bazar yg sedia ada...
simple sangat!
balik dari bazar terus masuk dapur..
opppss!!
bukan menolong, tapi menyebok!
so,
ini lah hasil menyebok d dapur!
taraaaaa!!! udang ni besar n fresh!
nak tgk size nye??
oke, lebih kurang saiz tapak tangan aku...
memang dah x fikir nak masak apa
kalau goreng biasa je pon sodaapppp!!!
memang sodappp!
=)
senyum sampai ke telinga lepas makan.hehehe
lepas makan baru aku nak explore rumah aku..
xde la explore betul, just masuk n tengok bilik aku je...
ape?
korang pon nk tgk?
meh meh...
kite tengok bilik aku yok!
ini adalah view dr pintu masuk..
ade 1 katil queen, satu single bed..
sila abaikan bag n barang2 yang bersepah..
nampak sangat yang ai baru sampai n x sempat pon nak kemas lagi..harap faham..
ekekekekeke...
ni lg satu view!
ini adalah view dr atas katil single bed..
saje x de keghoje miera ni kan??
=)
yang penting, malam tu aku tidur awal..
kepenatan..
sebab malam sebelum tu aku tidur dalam pukul 3pagi..
semangat nak balik sangat rumah sampai x boleh nak tidur...
haiiishhh, hover x ai??
kah3
keesokan harinya bersamaan dgn 27 hrbln,
kitorang siap2 n pergi jalan shopping...
dah set mental nak pergi serikin...
semangat kauuuu!!
cakap je nak shopping, confirm terbeliak biji mata makkk~
cuba kalau kejut ajak pergi pasar, ajak masak, ajak buat kuih..liat kemainn~
haha
ini adalah pict pertama yang berjaya ai snap...
dan pict ni adalah candid...
maka, modelnya tidak ready LANGSUNG~
tp xpe..
ai suke gilak!
nampak natural, gojes what mama ai?
=)
lantak la korang nak cakap apa, yg penting ai nak bagitau semua yang my mom ni gojes~ that's why la my mom boleh jadi ratu ati ai,,,"bolehh giteewww??' ahakz~*gelak gedik!*
ini adalah view di serikin..ramai juga orang yang berkunjung n membeli belah di sini..
n mostly barang2 di sini adalah barang yg datangnya dr negara indonesia...
seronok..
kat sini aku beli blouse, cardigan n jaket..
smart, mmg smart!
sebelum ni aku mmg mencari-cari jaket yg seswai tapi mmg semua out!
x suke, besar, x smart, over mahal..eh, boleh???
hahahahaha
so, kat sini je aku dah habiskan almost 70 percent tenaga aku...
berjalan jauh tu bukan lah satu masalah bagi aku..
tapi berjalan jauh dgn mengenakan high heels adalah 1 masalah yang paling besar dalam hidup aku!
hahahahaha...
x sanggup mak, lenguh2 kaki dah...
kami beredar dr serikin dalam pukul 12 cenggitu!
lepas tu singgah kedai2 kat tepi jalan..
menarik sangat kedai2 tu!
nak tau apa yang ada?
aku suka tengok periuk kera!
aku x tau kenapa, bila aku tengok periuk kera ni aku akan jadi jakun walaupun aku dah tengok berjuta kali...
ada sape2 tau kenapa?
sebab bagi aku periuk kera ni unik sangat2...
kau tgk, die jual banyaakkkk!!
pastu ada yg dah siap letak nasi+santan dlm tu...
terdapat juga versi pokok!
menarik, menarik!
ada jual sayur2, rebung, buah durian belanda, jambu air n macam2 la...
aku beli durian belanda n jambu air..
jambu nye sangat2 merah, dan ummppphhh!
seringgit je 1 plastik, not bad, banyak lak tu!
eksaited lebih ai!!
sapa nak datang sini, meh bagitau, kalau ai ada kat sini,ai bawak korang jalan!=)
pastu ai beli buah durian belanda..
ok, kalau kat semnanjung susah sangat nak dpt buah durian belanda, kalau dapat pon, harganya mahal...
ai beli kat sini, ai tengok buah tu kalau kat semenanjung dalam standard besar camtu, harga nya confirm2 7 ke 8 hengget..bila ai tanya, makcik tu cakap duak ringgek..
perghh!!
terpegun jam!
hahahahaha, hoverrrr lg =)

pastu ai jumpa buah nona yang version besar punyaaaa!!

tadaaaa!!!
besar kan??
compare kan dgn bakul kecil kat sebelah tu!
arrggghhh, eksaited terhoverrr yg melampau!
ahahahaha~
lepas tu perjalanan di teruskan...
ai dh tertido dah dalam kereta..
siap ternganga lagi mulut!
nasib xde lalat lalu, kalau x , mesti dia akan menyesal lalu depan mulut ai!
kuang3...

next destination kami adalah ke pasar tani satok..
or well known as pasar satok..
pasar ni hanya akan dibuka pada hari sabtu dan ahad sahaja!
so, kebetulan aku balik hari jumaat, so, hari sabtu terus ke sini..
maaf, aku x taw kenapa aku boleh ter snap kat bahagian orang jual makanan..
sebab makanan2 ni memang mengundang selera aku di bulan2 puasa ni! hahaha=)
kau tengok!!!
banyak kot buah durian belanda, dijual dengan harga rm3 1 kilo..
murah! murah! mari beliii~~
jadi promoter x bertauliah!
hahaha~
lg 1, kat sini pisang murah2 jugak!
kalau selonggok, diorang x panggil selonggok, tapi setompok!
ahahaha, comel je kn?
so, barang2 kat atas ni semua harganya seringgit je!

lepastu kitorang xterus balik..
singgah kat sini dulu!

ramai sgt org!
kat sini pon menarik...
boulevard ni mcm shopping complex la,,,standard die up lg 2 stars dr endah parade..
ini yang buat ai rambang mata!
berlambakkkkk kowt seramik n melamin kat sini!
sangat banyak n sangat murah..
kalau jadi members kat shopping complex ni, korang boleh dapat discount yg super duper hebat!
aku cam terkagum lagi sekali, tapi kejap je =)
itu je la buat hari ni, aku pon dah penat nak menaip n korang pon dah penat nak baca...nanti aku sambung lagi k?


so, thanx to my mom, sebab rajin melayan saya bershopping sakan! n tq so much!!! =)

n tq juga kepada budak gemok ni kerana telah menyerabutkan keadaan dan memenuhkan seat belakang kereta! huahhhhaahhahahahahaha..

No comments:

Post a Comment