Sunday, May 29, 2011

kehendak dan keperluan

assalamualaikum...
hari ni kite nak cite pasal kehendak n keperluan ye adik2...
aku mmg la sgt susah nak phm..
eh tak tak!!
actually tau..tp pure2 x taw kn?
heee~
dgn usia ygnk mningkat dewasa ni...
mmg susah nk control nafsu utk menghabiskan duit..
asal ada duit lebih je, kompom nk beli itu, nk beli ini,,nak beli bagai2 la..
eee,,,,,
geram!!!
lepas beli taw lak nyesal..
haaa, pastu nk salahkan syaitan sbb mghasut..
walhal diri sendiri tu yg x kuat nk lawan nafsu...
huhuhu =(
ye ah..
tgk blouse.."eh, cantik laaaa, belom ade lg design yg ni"
tgk makanan ..." xpe, kalau pasal mknn jgn berkira~~~ "
tgk novel.."eh, eh! keluaran br?? beli la!! hadiah sbg penghargaan buat diri sndiri, sekali sekala xpe~~kn?"

caiitttttttt!!! itu sume alasan je nk sedapkan ati supaya x serba salah nk keluar kn duit~
aishh...mira..miraaa~~~
start bulan ni, aku sekat2 jugak la prbelanjaan monthly aku...
ye ahh..
tinggal lg 2 tahun je nk habis belajar..
2 tahun je??? macam lame, tapi nnt pejam celik pejam celik...
kompom akn ckp cmni "kejap je kan masa berlalu, macam smlm je br mndftr masuk u"
hahahahaha...
ok, ayt tu ayt biasa dengar!!
=)

mulai skrg kene pandai differentiate, antara keperluan dan kehendak, kalau ikut ati, mmg sume jdk kehendak kan?? hehe..
kene start saving, utk jaminan masa hadapan..
heee..
ok, gedix!
=)
tatatititutu

2 comments:

  1. Salam,

    part membazir acik pandai~ :P

    ReplyDelete
  2. kuang3..skrg duit byk labur kt mknn je! hahaha

    ReplyDelete