Tuesday, April 2, 2013

lab life~

ini kehidupan aku masa kat lab environment
bekerja sendiri
untung badan, ada yg baik hati datang membantu
kalau x, sendiri buat keje
sendiri gelabah
muahahahaha

kalau budak chemist tengok aku ni
mesti dah gguling2 diorang gelakkan aku
ceyyhh!
benda kacang rebus ni pon ko nak kecoh ye dak???

okeeyyyy, okeeeyyy
ai tahuuu
sentap
*paling muka ke belakang sambil berjalan pergi dengan penuh kecewa*
hahaha

ini adalah dye solution yang agak leceh untuk disediakan
benda remeh2 ni senang TAPI memerlukan kesabaran dan ketilitian
macam x masukkk je dgn jiwa
hewhewhew



ini before start untuk flooculate
bak kata orang dapur
gaul hingga sebati ye adik2


ini je prestasi yang aku mampu dapat hanya menggunakan watert treatment sludge untuk mengurangkan kaler (decolorization)

ini penyedian alum
bahasa kampung nye
tawas!
okey, nampak senang jugak
memang senang kalau setakat tawas ko guna kat bilik air rumah ko
bila dh masuk lab 
maka leceh jugak jadinya
kene stir untuk pastikan solution ni sebati 
sebab alum nidengan pantas kilat mampu termendap kat dasar tu
*oke tipu*


ni result pakai vacuum filter
eyeeewww, mak x sukeee taw main kotor2 ni..
aucchhh,, geli~~~
hahaha
ini sama jugak. dye solution
sebab aku dh termasukkan gambar ni dua kali
so aku malas nk tekan delete
so ko hadap la gambar ni dua kali

ehh???
tido before kelas start
orang2 kata x elok sebab nanti masa kelas jadi lesu
tp bagi aku baik aku tido sekarang
sebab nanti masa kelas aku boleh sambung tido
wakakakakakaka
tido berkerut fikir final year project
serabut masalah kot
haha
pity me



ni lepas aku campurkan alum ikut sukatan
ni proses turas menggunakan glass fibre method.. GFC
so ade nampak x perubahan yang agak ketara tu??

sample 1 ni memang x letak alum
sludge semata2 untuk remove kan color

see!
aku berpuas hati dengan hasil yang x seberapa
aku harap dengan perubahan warna yang mendadak ni mampu memangkin semangat aku untuk teruskan research!
muahahaha
#inisemuapoyo!!!!

semakin hari semakin menawan
bhahahahaha

pekat likat 

putih putih melati
merah merah delima
siapa yang baik hati.. 
muahahahaha




auuwww
puasnyeww hati aiiii

pendek? ade aku kisah???
dah nak dijadikan pendek~
hape haku pedulik
at least ramai yg beranggapan aku masih budak sekolah
tapi bila bercakap or keluarkan idea
orang akan berkedip2 

pastu cakap
bijakkknyaaaaa
mesti minum dugro untuk tumbesaran minda yang melapau extravaganzzzzz

iye..itu muka penat sikit lagi nak fed up
abaikan

tapi final year student mesti dikaitakn dengan stress
so aku ade cadangan
for those yg rasa tertekan sangat2 dengan life korang
x kira la student ke pekerja ke
mahupun ibu2 yang stress duduk kat rumah
korang semua boleh cuba cara ni
101% berkesan untuk kurangkan kadar stress korang
jom cuba ikut 
step by step
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



No comments:

Post a Comment